24 maja 2024, start: godz. 18:00 – Inauguracja Wystawy Głównej i Gala Wręczania Nagród MTG 2024 [Nowohuckie Centrum Kultury w Krakowie, al. Jana Pawła II 232 – wstęp wolny, liczba miejsca ograniczona do pojemności sali teatralnej]
Dojazd: tramwaj linii 4 (kierunek: Zajezdnia Nowa Huta), bilet godzinny (6,00 PLN), przystanek: Plac Centralny im. Ronalda Regana, NCK znajduje się po prawej stronie i jest widoczne z okien tramwaju).
Transmisja Gali na żywo on-line: link zostanie zamieszczony na stronie triennial.pl w dniu 24 maja 2024
25 maja 2024, start: godz. 15:00 transgrafia 3.0 – Czynnik ludzki – ekonomia sztuki w dobie SI Dyskusja z – mamy nadzieję – czynnym udziałem publiczności [wstęp wolny]
25 maja 2024, start: godz.: 17:00 – Inauguracja wystawy transgrafia 3.0 i Wręczenie Nagrody Głównej transgrafia 3.0 [budynek dawnej Poczty Głównej, ul. Westerplatte 20 (Stare Miasto) – wstęp wolny]
25 maja 2024, start: godz.: 19:00 – Wernisaż wystawy Oswajanie grafiki zorganizowanej przez Katedrę Grafiki Warsztatowej Wydziału Grafiki ASP w Krakowie [nowa siedziba Wydziału Grafiki, ul. Syrokomli 21: Galeria Wydziału – wstęp wolny]
Performanse graficzne
25 maja 2024 [Nowohuckie Centrum Kultury – Galeria Czarna] LiTEAtura – Wspomnienia są coraz cieńsze, ale ciągle dają się zaparzyć
Trzy odczyty przy herbacie. 11:00 11:50 12:40 Zakończenie 13:10
Bronka Nowicka – transgraficzka i pisarka, autorka instalacji Ludzie, z którymi piłam herbatę – przeczyta teksty literackie inspirowane rozmowami ze Współherbacjuszami sportretowanymi w prezentowanej na wystawie instalacji.
Każdy odczyt odbędzie się w języku polskim i angielskim.
Autorce będzie towarzyszyła tłumaczka Katarzyna Szuster.
25 maja 2024 [Nowohuckie Centrum Kultury – Galeria Szara]
A Body Called Paula | Ciało zwane Paulą
Wieloetapowy medytacyjny performens sitodrukowy.
10:00 – 13:00
Sirkku Ketola – fińska graficzka podczas tego performensu wciela się w rolę Pauli i tworzy dużą ozdobę na delikatnym papierze. Paula to alegoria istoty ludzkiej jako elementu wszechświata i twórcy technologii. Za pomocą technik sitodruku dłonie Pauli i otaczająca ją przestrzeń zmieniają się w żywą drukarkę, zmysłową maszynę. Dziewczynę zachwycają wstążki, jest całkowicie pogrążona w tym, co robi, schwytana w pułapkę ciała i materii. W języku fińskim słowo „paula” oznacza „wstążkę”, a jednocześnie „pułapkę”. Poszczególne części performansu (Światło, Namiętność, Wiedza i Ciemność)symbolizują elementy składające się na pełnię życia. W tym z pozoru spokojnym performansie ciągle obecne jest napięcie. Towarzyszący mu eteryczny pejzaż dźwiękowy stworzyła sama artystka. Rozpoczęty w 2017 r. projekt zaplanowano jako proces trwający dziesięć lat. Co rok w innym miejscu świata powstają 3 lub 4 ozdobne wstążki. Performans jest fizycznie wymagający, a jego rytm wyznacza wytrzymałość dłoni artystki.