Stowarzyszenie Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie
  • Aktualności
    • MTG
    • MCSG
    • SMTG
    • Zaprosili nas
    • Weź udział w…
  • MCSG
    • Wystawy
    • O MCSG
    • Galerie
  • Warsztaty
    • Warsztaty
  • MTG 2024 – Momentum
    • Galeria MTG 2024
    • Artyści
    • Nagrody
    • Pliki do pobrania
  • Najlepszy dyplom
  • SMTG
    • O nas
    • Dane kontaktowe
    • Partnerzy
    • Statut Stowarzyszenia
    • Zarząd i pracownicy
    • Członkostwo w SMTG
    • Sprawozdania Zarządu
    • Witold Skulicz
      • Grafiki
      • Uroczystość pogrzebowa
      • Wystawy pamięci Profesora
      • Media o Profesorze
    • Jubileusz
      • Medal i Dyplom
      • Organizatorzy, Sponsorzy i Patroni Jubileuszu
      • Program
      • Publikacja jubileuszowa
      • Refleksje
  • Archiwum
    • MTG 2021
      • Program Główny
      • Program Towarzyszący
      • Regulamin MTG 2021
      • Skrót regulaminu MTG – Kraków 2021
      • Pliki do pobrania
    • MTG 2018
      • Pliki do pobrania
      • Program Główny
      • Program Towarzyszący
      • Regulamin MTG 2018
    • MTG 2015
      • Laureaci GP Młodej Grafiki Polskiej – Kraków 2015
      • Laureaci MTG – Kraków 2015
      • Partnerzy MTG Kraków 2015
      • Patroni i sponsorzy MTG Kraków 2015
      • Pliki do pobrania
      • Program główny
    • MTG 2012
      • Nagrody Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej
      • Nagrody MTG Kraków 2012
      • Program Wystaw
      • Recenzje MTG Kraków 2012
        • Grand Prix Młodych, Sonia Kądziołka
      • Grand Prix MTG’09, Andrzej Szczerski
        • MTG 2012, Mieczysław Juda
        • MTG 2012, Richard Noyce
    • MTG 2009
      • Nagrody Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej – Kraków 2009
    • MTG 2006
      • Nagrody Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej – Kraków 2006
  • English
Archiwum
  • grudzień 2025
  • listopad 2025
  • październik 2025
  • wrzesień 2025
  • sierpień 2025
  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • styczeń 2020
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • listopad 2017
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • sierpień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • styczeń 2016
  • wrzesień 2015
  • czerwiec 2015
  • marzec 2015
  • styczeń 2014
  • listopad 2013
  • wrzesień 2013
  • Aktualności
    • MTG
    • MCSG
    • SMTG
    • Zaprosili nas
    • Weź udział w…
  • MCSG
    • Wystawy
    • O MCSG
    • Galerie
  • Warsztaty
    • Warsztaty
  • MTG 2024 – Momentum
    • Galeria MTG 2024
    • Artyści
    • Nagrody
    • Pliki do pobrania
  • Najlepszy dyplom
  • SMTG
    • O nas
    • Dane kontaktowe
    • Partnerzy
    • Statut Stowarzyszenia
    • Zarząd i pracownicy
    • Członkostwo w SMTG
    • Sprawozdania Zarządu
    • Witold Skulicz
      • Grafiki
      • Uroczystość pogrzebowa
      • Wystawy pamięci Profesora
      • Media o Profesorze
    • Jubileusz
      • Medal i Dyplom
      • Organizatorzy, Sponsorzy i Patroni Jubileuszu
      • Program
      • Publikacja jubileuszowa
      • Refleksje
  • Archiwum
    • MTG 2021
      • Program Główny
      • Program Towarzyszący
      • Regulamin MTG 2021
      • Skrót regulaminu MTG – Kraków 2021
      • Pliki do pobrania
    • MTG 2018
      • Pliki do pobrania
      • Program Główny
      • Program Towarzyszący
      • Regulamin MTG 2018
    • MTG 2015
      • Laureaci GP Młodej Grafiki Polskiej – Kraków 2015
      • Laureaci MTG – Kraków 2015
      • Partnerzy MTG Kraków 2015
      • Patroni i sponsorzy MTG Kraków 2015
      • Pliki do pobrania
      • Program główny
    • MTG 2012
      • Nagrody Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej
      • Nagrody MTG Kraków 2012
      • Program Wystaw
      • Recenzje MTG Kraków 2012
        • Grand Prix Młodych, Sonia Kądziołka
      • Grand Prix MTG’09, Andrzej Szczerski
        • MTG 2012, Mieczysław Juda
        • MTG 2012, Richard Noyce
    • MTG 2009
      • Nagrody Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej – Kraków 2009
    • MTG 2006
      • Nagrody Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej – Kraków 2006
  • English
Subscribe
  • Polski
  • English

Części i całość


Szczegóły wydarzenia

  • Data: 12.09.2017 - 03.10.2017
  • Miejsce: Międzynarodowe Centrum Sztuk Graficznych
  • Kategorie: Wystawy MSCG

We wrześniu w Międzynarodowym Centrum Sztuk Graficznych w Krakowie prezentowana będzie wystawa „Części i całość”.

Na całość składają się części. Każda z nich może być także odrębną całością. Składowe te istnieją więc w pojedynkę, ale mogą również nawzajem się dopełniać, równoważyć – na zasadzie podobieństw i kontrastów; przechodząc niejako od monodii do polifonii , tak jak w muzyce.

Namysł nad powyższym twierdzeniem stał się inspiracją do nadania tytułu wystawie czwórki artystów grafików, związanych z Wydziałem Sztuki Uniwersytetu Rzeszowskiego. Ekspozycja ta miałaby być próbą zaprezentowania odrębnego, a jednocześnie współbrzmiącego głosu czterech postaw twórczych.

Kluczem doboru artystów stała się linia podziału, przebiegająca na różnych płaszczyznach. Mamy tu zatem prezentację grafik dwóch kobiet i dwóch mężczyzn, mówiących zindywidualizowanym językiem formy, a jednocześnie stanowiących zgrany zespół pedagogów, spoglądających w tym samym kierunku, jakim jest szeroko rozumiane dobro studenta.

Widzimy zarówno tradycyjne grafiki warsztatowe, jak i grafikę cyfrową. Niezależnie jednak od stosowanych technik, wszystkie prace łączy dojrzała, świadoma i konsekwentna postawa ich twórców, pozwalająca każdemu z nich na wypracowanie własnego, rozpoznawalnego w świecie sztuki języka wypowiedzi artystycznej.

I dlatego, być może, udaje się w tych pracach odnaleźć coś na kształt wewnętrznego światła, owego punctum, o którym pisał Roland Barthes. Niewątpliwie, zapraszają one do dialogu – zarówno z oglądającymi, jak i pomiędzy sobą nawzajem, pozostając w nieustannym ruchu.

Dr Joanna Janowska-Augstyn

Artyści

– Agnieszka Dobosz – Bruchnalska

– Joanna Janowska-Augustyn

– Łukasz Cywicki

– Grzegorz Frydryk

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

triennialkrakow

International Print Triennial Society in Krakow Stowarzyszenie Międzynarodowe Triennale Grafiki

Zapraszamy na cały film z wystawy Violi Tycz pt. Zapraszamy na cały film z wystawy Violi Tycz pt. ORGANIX na nasz kanał YouTube - link w bio
Oglądajcie i subskrybujcie!
We invite you to watch the full movie from the exhibition - Viola Tycz "ORGANIX" on our YouTube channel — link in bio
Watch and Subscribe!

@violatycz @viola_tycz_painting
🔊 Audiodeskrypcja w praktyce! Dzisiejsze warszt 🔊 Audiodeskrypcja w praktyce!
Dzisiejsze warsztaty dr Magdaleny Ciury w Galerii Centrum były intensywną i inspirującą podróżą w świat dostępności sztuki wizualnej.

Uczestnicy i uczestniczki poznali kluczowe zasady tworzenia audiodeskrypcji, różnice między szkołą białostocką a warszawską, a także najczęstsze dylematy i błędy pojawiające się w opisach. Pracowaliśmy na przykładach dzieł graficznych, analizując narracyjność, utylitarny charakter AD oraz sposób budowania klarownego, precyzyjnego opisu.

Dr Magdalena Ciura – literaturoznawczyni, rewalidantka i edukatorka – podzieliła się swoim doświadczeniem oraz praktycznymi wskazówkami, które pozwolą tworzyć bardziej świadome i dostępne narracje wizualne.

Dziękujemy wszystkim za aktywny udział i zaangażowanie w temat dostępności sztuki.
To był wartościowy, merytoryczny i pełen ciekawych dyskusji wieczór! 🎨🖼️✨
Serdecznie zapraszamy na spotkanie autorskie z Ewą Jaworską,  Laureatką Nagrody Głównej transgrafia 3.0

5 grudnia 2025 (piątek), godz. 15.00 

Następnie zapraszamy na wernisaż wystawy o godzinie 18.00.

Międzynarodowe Centrum Sztuk Graficznych
Rynek Główny 29 (II piętro), Kraków

Wystawa Układ Ewy Jaworskiej, laureatki Nagrody Głównej konkursu transgrafia 3.0 w ramach Międzynarodowego Triennale Grafiki w Krakowie 2024, jest kontynuacją badań artystki nad procesem przemiany, zaniku i trwania w czasie. Składają się na nią dwie części – animacje dokumentujące proces topnienia barwnych figur lodowych oraz cykl linorytów – poliptyk, złożony z sześciu odrębnych grafik, które dopiero po zestawieniu tworzą pełną całość – kompozycję przypominającą szachownicę z układem postaci w ruchu. Linoryt staje się zapisem porządku, strukturą, w której pojedyncze elementy nabierają znaczenia dopiero w relacji z całością.
We wcześniejszych działaniach autorka skupiała się na przemijaniu i zaniku formy, inspirując się sentencją Stefana Themersona: „Dziejemy się i kiedyś przestaniemy się dziać.” Budowała obiekty, które poddawała działaniu czasu, rejestrując ich przemianę i montując w formie animacji. Obserwowała, jak zmienia się ślad, i jak w procesie zanikania ujawnia się nie tylko materialność, lecz także duchowa warstwa istnienia. Te doświadczenia doprowadziły ją do przekonania, że moment końca może być początkiem nowego działania. To właśnie granica – proces, który dobiega końca, by coś innego mogło się rozpocząć – stała się dla niej najistotniejsza i stała się punktem wyjścia projektu Układ.
Powielane w bryłach barwnego lodu figury stopniowo roztapiają się we wspólnym naczyniu, przechodząc z jednego stanu w inny – z lodu w wodę – a ich kolory przenikają się i mieszają. Rejestrowany przez kamerę proces odsłania nie tylko przemianę materii, lecz także symboliczny wymiar ludzkiego doświadczenia – wysiłku, który podejmujemy, by przetrwać zmiany i przejść przez kolejne etapy życia. Proces roztapiania staje się obrazem ciągłego ruchu i transformacji.
Miesięcznik „Znak” pisze o SMTG. O naszym wł Miesięcznik „Znak” pisze o SMTG.
O naszym włączaniu się w działania związane 
z dostępnością sztuki wizualnej oraz o tym, jak rozumiemy ideę stowarzyszania się, przeczytacie w najnowszym, grudniowym numerze miesięcznika. Z artykułu Bronki Nowickiej pt. „Mamy nosa do grafiki” dowiecie się też, jak prof. Grzegorz Banaszkiewicz udzielił lekcji grafiki przybyszowi z innej planety (sic). Jeśli jesteście ciekawi rozmowy Profesora z GrafE.T. - czyli lekcji grafiki dla absolutnie każdego - czytajcie „Znak” przy porannej kawie, na dworcu, w tramwaju, w pracowni. 🙂
Prezes i Zarząd Stowarzyszenia Międzynarodowe Tr Prezes i Zarząd Stowarzyszenia Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie oraz Artystka zapraszają na wernisaż wystawy

Układy odczuć | Dominika Surmacz

wernisaż 3 grudnia 2025, godz. 18.00
wystawa czynna 4-16.12.2025
Rynek Główny 29, II piętro
MCSG czynne w dniach:
pon., wt., 10:00-14.30, śr. 10:00-14:00; czw., pt. 10:00-15:00

Układy odczuć to wystawa prezentująca prace powstałe od 2021 roku oraz najnowsze realizacje z 2025 roku. Są to grafiki wykonane w technice druku płaskiego na papierze i tkaninie, a także instalacja artystyczna stworzona z obiektów uformowanych z bawełnianego materiału. Każda z prac stanowi fragment osobistego zapisu wewnętrznych procesów — emocji, reakcji i intuicyjnych impulsów, które towarzyszyły mi w czasie ich tworzenia. Tytułowe odczucia rozumiem jako wielowarstwowe doświadczenia: doznania zmysłowe, a także reakcje i przeżycia emocjonalne. Odczucie może być fizyczne lub psychiczne — bywa krótkim błyskiem intuicji, ale też chwilą wewnętrznego wglądu, momentem napięcia, zachwytu czy ulgi. To ślad, jaki pozostawia w nas kontakt z otoczeniem lub z samym sobą, z naszymi wspomnieniami czy pojawiającymi się w głowie myślami. Prace prezentowane na wystawie tworzą układ różnych odczuć, które pojawiają się w życiu cyklicznie lub nagle, łagodnie albo gwałtownie. Jedne są powtarzalne i znajome, inne burzliwe, przytłaczające, ciężkie. Jeszcze inne — lekkie, ulotne, trwające poza biegiem czasu, niemal zawieszone w czasie i przestrzeni. Razem tworzą mapę wewnętrznych stanów, które — choć subiektywne — myślę, że rezonują uniwersalnie, podobnie w każdym z nas. Układy odczuć to próba uchwycenia emocjonalnej topografii człowieka: wewnętrznych napięć, intuicyjnych reakcji, spokoju, drżeń i momentów zatrzymania.
Zapraszamy na cały film z cyklu Laureaci w Centru Zapraszamy na cały film z cyklu Laureaci w Centrum uwagi, z wystawy Laureatki Grand Prix MTG 2024 - Lihie Gendler Talmor pt. Zaburzenie / Displacement na nasz kanał YouTube - link w bio!
We invite you to watch the full movie from the exhibition of the Grand Prix MTG 2024 laureate — Lihie Gendler Talmor, titled Zaburzenie / Displacement, on our YouTube channel — link in bio! 
@lihietalmor
Prezes i Zarząd Stowarzyszenia Międzynarodowe Tr Prezes i Zarząd Stowarzyszenia Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie oraz Artystka zapraszają na wernisaż wystawy z cyklu Laureaci w Centrum uwagi

Układ | Ewa Jaworska

Laureatka Nagrody Głównej transgrafia 3.0

5 grudnia 2025 (piątek), godz. 18.00

wystawa czynna 8.12.2025-9.01.2026
Galeria Centrum, Rynek Główny 29, II piętro
MCSG czynne w dniach:
pon., wt., 10:00-14.30, śr. 10:00-14:00; czw., pt. 10:00-15:00

Wystawa Układ Ewy Jaworskiej, laureatki Nagrody Głównej konkursu transgrafia 3.0 w ramach Międzynarodowego Triennale Grafiki w Krakowie 2024, jest kontynuacją badań artystki nad procesem przemiany, zaniku i trwania w czasie. Składają się na nią dwie części – animacje dokumentujące proces topnienia barwnych figur lodowych oraz cykl linorytów – poliptyk, złożony z sześciu odrębnych grafik, które dopiero po zestawieniu tworzą pełną całość – kompozycję przypominającą szachownicę z układem postaci w ruchu. Linoryt staje się zapisem porządku, strukturą, w której pojedyncze elementy nabierają znaczenia dopiero w relacji z całością
Zapraszamy na cały film z wystawy "GRAPHIC SKIN" Zapraszamy na cały film z wystawy "GRAPHIC SKIN" Magenta Research Collective! na nasz kanał YouTube - link w bio!
We invite you to watch the full movie from the “GRAPHIC SKIN” exhibition by Magenta Research Collective on our YouTube channel – link in bio!
@collective_magentaresearch 
@katymdrake @martyna.rzepecka @irena_keckes @consumethehumans @carolyncraig_cc @kj_zimna @fungaimarima 

#print #grafika #art #smtg #exhibition
Obserwuj na Instagramie
Stowarzyszenie Międzynarodowe
Triennale Grafiki w Krakowie
Designed & Developed by Code Supply Co.