Stowarzyszenie Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie
  • Aktualności
    • MTG
    • MCSG
    • SMTG
    • Zaprosili nas
    • Weź udział w…
  • MCSG
    • Wystawy
    • O MCSG
    • Galerie
  • Warsztaty
    • Warsztaty
  • MTG 2024 – Momentum
    • Galeria MTG 2024
    • Artyści
    • Nagrody
    • Pliki do pobrania
  • Najlepszy dyplom
  • SMTG
    • O nas
    • Dane kontaktowe
    • Partnerzy
    • Statut Stowarzyszenia
    • Zarząd i pracownicy
    • Członkostwo w SMTG
    • Sprawozdania Zarządu
    • Witold Skulicz
      • Grafiki
      • Uroczystość pogrzebowa
      • Wystawy pamięci Profesora
      • Media o Profesorze
    • Jubileusz
      • Medal i Dyplom
      • Organizatorzy, Sponsorzy i Patroni Jubileuszu
      • Program
      • Publikacja jubileuszowa
      • Refleksje
  • Archiwum
    • MTG 2021
      • Program Główny
      • Program Towarzyszący
      • Regulamin MTG 2021
      • Skrót regulaminu MTG – Kraków 2021
      • Pliki do pobrania
    • MTG 2018
      • Pliki do pobrania
      • Program Główny
      • Program Towarzyszący
      • Regulamin MTG 2018
    • MTG 2015
      • Laureaci GP Młodej Grafiki Polskiej – Kraków 2015
      • Laureaci MTG – Kraków 2015
      • Partnerzy MTG Kraków 2015
      • Patroni i sponsorzy MTG Kraków 2015
      • Pliki do pobrania
      • Program główny
    • MTG 2012
      • Nagrody Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej
      • Nagrody MTG Kraków 2012
      • Program Wystaw
      • Recenzje MTG Kraków 2012
        • Grand Prix Młodych, Sonia Kądziołka
      • Grand Prix MTG’09, Andrzej Szczerski
        • MTG 2012, Mieczysław Juda
        • MTG 2012, Richard Noyce
    • MTG 2009
      • Nagrody Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej – Kraków 2009
    • MTG 2006
      • Nagrody Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej – Kraków 2006
  • English
Archiwum
  • grudzień 2025
  • listopad 2025
  • październik 2025
  • wrzesień 2025
  • sierpień 2025
  • lipiec 2025
  • czerwiec 2025
  • maj 2025
  • kwiecień 2025
  • marzec 2025
  • styczeń 2025
  • grudzień 2024
  • listopad 2024
  • październik 2024
  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • styczeń 2020
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • listopad 2017
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • sierpień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • styczeń 2016
  • wrzesień 2015
  • czerwiec 2015
  • marzec 2015
  • styczeń 2014
  • listopad 2013
  • wrzesień 2013
  • Aktualności
    • MTG
    • MCSG
    • SMTG
    • Zaprosili nas
    • Weź udział w…
  • MCSG
    • Wystawy
    • O MCSG
    • Galerie
  • Warsztaty
    • Warsztaty
  • MTG 2024 – Momentum
    • Galeria MTG 2024
    • Artyści
    • Nagrody
    • Pliki do pobrania
  • Najlepszy dyplom
  • SMTG
    • O nas
    • Dane kontaktowe
    • Partnerzy
    • Statut Stowarzyszenia
    • Zarząd i pracownicy
    • Członkostwo w SMTG
    • Sprawozdania Zarządu
    • Witold Skulicz
      • Grafiki
      • Uroczystość pogrzebowa
      • Wystawy pamięci Profesora
      • Media o Profesorze
    • Jubileusz
      • Medal i Dyplom
      • Organizatorzy, Sponsorzy i Patroni Jubileuszu
      • Program
      • Publikacja jubileuszowa
      • Refleksje
  • Archiwum
    • MTG 2021
      • Program Główny
      • Program Towarzyszący
      • Regulamin MTG 2021
      • Skrót regulaminu MTG – Kraków 2021
      • Pliki do pobrania
    • MTG 2018
      • Pliki do pobrania
      • Program Główny
      • Program Towarzyszący
      • Regulamin MTG 2018
    • MTG 2015
      • Laureaci GP Młodej Grafiki Polskiej – Kraków 2015
      • Laureaci MTG – Kraków 2015
      • Partnerzy MTG Kraków 2015
      • Patroni i sponsorzy MTG Kraków 2015
      • Pliki do pobrania
      • Program główny
    • MTG 2012
      • Nagrody Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej
      • Nagrody MTG Kraków 2012
      • Program Wystaw
      • Recenzje MTG Kraków 2012
        • Grand Prix Młodych, Sonia Kądziołka
      • Grand Prix MTG’09, Andrzej Szczerski
        • MTG 2012, Mieczysław Juda
        • MTG 2012, Richard Noyce
    • MTG 2009
      • Nagrody Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej – Kraków 2009
    • MTG 2006
      • Nagrody Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej – Kraków 2006
  • English
Subscribe
  • Polski
  • English

Lito Team. Panasiewicz, Świętek, Chwilczyński


Szczegóły wydarzenia

  • Data: 07.05.2015 - 24.05.2015
  • Miejsce: Międzynarodowe Centrum Sztuk Graficznych
  • Kategorie: Wystawy MSCG

Erudycję i niedefiniowalność twórczości naszych artystów oddaje krótki, jaskrawy, czy metagenderowy(?) tekst Krzysztofa Świętka:
„Grafika jest kobietą… podobno. Jeśli to prawda, to moje litografie są kolorowe jak Vivienne Westwood, krnąbrne jak Patti Smith, wulgarne jak gitarzystka z „Nashville Pussy” i straszne jak Charlize Theron w filmie „Monster”. Jednak nie! Moje grafiki to chłop-wypisz, wymaluj. Wytatuowany w, plus-minus, siedemdziesięciu procentach, z dłońmi brudnymi od składania motocykla oraz oczywiście od farby litograficznej, lubiący się napić i porozrabiać przy dźwiękach Motorhead. Moje litografie to facet z diabelskimi kopytkami w kowbojskich butach, z bullterrierem na smyczy, no i oczywiście w ramionach ukochanej kobiety… A tak naprawdę to nie ma co pisać, trzeba zobaczyć.”

Na wystawę trójki litografików/Lito teamu z krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych zapraszamy odważnych odbiórców.

 

Artyści

 


Dr hab. Piotr Panasiewicz
kierownik Pracowni Litografii ASP w Krakowie.

Urodzony w 1963 roku w Krakowie. Studia na Wydziale Budownictwa Lądowego Politechniki Krakowskiej (1982-84). Następnie na Wydziale Grafiki ASP w Krakowie (1985-91). Dyplom w Pracowni Litografii u prof. Romana Żygulskiego. Od 1990 roku pracuje  w macierzystej uczelni, obecnie w roli kierownika Pracowni Litografii. Zajmuje się malarstwem i grafiką projektową. Odbył stypendia litograficzne w Paryżu i Lipsku. Brał udział w wielu wystawach krajowych i zagranicznych. W roku 2011 zrealizował wystawę indywidualną pt. 13 – litografia w Raven Gallery w Krakowie.
„ Kształtowanie mojej osobowości artystycznej dokonywało się równolegle z poznawaniem i doskonaleniem warsztatu litograficznego. O wyborze tego medium zdecydowały przede wszystkim malarskość techniki i specyficzna atmosfera, z którą zetknąłem się w pracowni litografii. Po pewnym czasie litografia stała się dla mnie środkiem zastępującym w zupełności malarstwo sztalugowe. Równocześnie z doskonaleniem warsztatu litograficznego i poszerzaniem się moich możliwości technicznych w powstających grafikach, rozwijała się charakterystyczna figuracja. Obserwując od wielu lat zjawiska związane ze sztuką współczesną, zauważam znaczny spadek zainteresowania tradycyjnymi technikami graficznymi, a co za tym idzie, odejście od klasycznego warsztatu litograficznego. Powstają nowe sposoby litografowania związane z modną obecnie na całym świecie tendencją ekologiczną. Non Toxic, No etching – to hasła, które na dobre zadomowiły się w litografii. W miejsce klasycznej techniki litografowania stosowana jest tak zwana technika silikonowa – czyli technika w której kamień litograficzny zastępowany jest warstwą silikonu, a farby litograficzne – farbami wodnymi. Kwasów do trawienia już się nie używa. Technika funkcjonuje w wersji uproszczonej jest to na pewno łatwiejsze, ale powstaje pytanie, czy efekt można dalej nazywać litografią. Są to zmiany zasadnicze, które zmuszają do przemyślenia związku technologii ze sztuką…”


Dr Krzysztof Świętek

Urodzony w 1969 w Krakowie. Studia na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Interesuje się street artem, tatuażem, psami bojowymi, motocyklami, sportami walki oraz sportami ekstremalnymi. Autor wielu wystaw indywidualnych oraz zbiorowych w Niemczech, Japonii, Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Norwegii oraz w Krakowie. Laureat licznych nagród i wyróżnień w krajowych konkursach.


Mgr Bartłomiej Chwilczyński

Urodzony w 1987 roku w Krakowie, gdzie mieszka i tworzy. Przez większą część studiów na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, związany był z Katedrą Grafiki Warsztatowej. Na V roku otrzymał Grand Prix w konkursie Grafika Roku organizowanym przez macierzystą uczelnię, a następnie przygotował indywidualną wystawę w Galerii Wydziału Grafiki. Jego praca dyplomowa pod kierunkiem dr. Krzysztofa Świętka, którą obronił z wyróżnieniem, reprezentowała krakowski Wydział Grafiki  na wystawie Najlepszych Dyplomów, organizowanej przez Akademię Sztuk Pięknych w Gdańsku. W 2012 roku, pod kierunkiem prof. ASP Dariusza Vasiny, podjął studia doktoranckie na ASP w Krakowie. W 2013 roku otrzymał Stypendium Twórcze Miasta Krakowa.W 2014 roku podejmuje pracę w Pracowni Litografii na Wydziale Grafiki ASP w Krakowie. Jego pola działalności twórczej to grafika warsztatowa, projektowa, malarstwo i rysunek.

 

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

triennialkrakow

International Print Triennial Society in Krakow Stowarzyszenie Międzynarodowe Triennale Grafiki

WYNIKI KONKURSU TRANSGRAFIA 3.5!

Z przyjemnością przedstawiamy listę artystów zakwalifikowanych do warsztatów i wystawy transgrafia 3.5.

Do konkursu zgłoszono 62 projekty 64 osób z czego do wystawy zakwalifikowało się 10 prac 11 osób.

Serdecznie gratulujemy.

Filip Bruchnalski
Natalia Ciak
Maja Dokudowicz / Ioannis Anastasiou 
Marek Grzyb
Ewa Jaworska
Patrycja Pacha 
Jakub Pierzchała
Rafał Pytel
Agnieszka Rożnowska
Paulina Silska

Skład jury:
Ksawery Kaliski
Bronka Nowicka
Przemysław Truściński
Małgorzata Warlikowska
Katarzyna Wojtyga
Zapraszamy na cały film z wystawy Violi Tycz pt. Zapraszamy na cały film z wystawy Violi Tycz pt. ORGANIX na nasz kanał YouTube - link w bio
Oglądajcie i subskrybujcie!
We invite you to watch the full movie from the exhibition - Viola Tycz "ORGANIX" on our YouTube channel — link in bio
Watch and Subscribe!

@violatycz @viola_tycz_painting
🔊 Audiodeskrypcja w praktyce! Dzisiejsze warszt 🔊 Audiodeskrypcja w praktyce!
Dzisiejsze warsztaty dr Magdaleny Ciury w Galerii Centrum były intensywną i inspirującą podróżą w świat dostępności sztuki wizualnej.

Uczestnicy i uczestniczki poznali kluczowe zasady tworzenia audiodeskrypcji, różnice między szkołą białostocką a warszawską, a także najczęstsze dylematy i błędy pojawiające się w opisach. Pracowaliśmy na przykładach dzieł graficznych, analizując narracyjność, utylitarny charakter AD oraz sposób budowania klarownego, precyzyjnego opisu.

Dr Magdalena Ciura – literaturoznawczyni, rewalidantka i edukatorka – podzieliła się swoim doświadczeniem oraz praktycznymi wskazówkami, które pozwolą tworzyć bardziej świadome i dostępne narracje wizualne.

Dziękujemy wszystkim za aktywny udział i zaangażowanie w temat dostępności sztuki.
To był wartościowy, merytoryczny i pełen ciekawych dyskusji wieczór! 🎨🖼️✨
Serdecznie zapraszamy na spotkanie autorskie z Ewą Jaworską,  Laureatką Nagrody Głównej transgrafia 3.0

5 grudnia 2025 (piątek), godz. 15.00 

Następnie zapraszamy na wernisaż wystawy o godzinie 18.00.

Międzynarodowe Centrum Sztuk Graficznych
Rynek Główny 29 (II piętro), Kraków

Wystawa Układ Ewy Jaworskiej, laureatki Nagrody Głównej konkursu transgrafia 3.0 w ramach Międzynarodowego Triennale Grafiki w Krakowie 2024, jest kontynuacją badań artystki nad procesem przemiany, zaniku i trwania w czasie. Składają się na nią dwie części – animacje dokumentujące proces topnienia barwnych figur lodowych oraz cykl linorytów – poliptyk, złożony z sześciu odrębnych grafik, które dopiero po zestawieniu tworzą pełną całość – kompozycję przypominającą szachownicę z układem postaci w ruchu. Linoryt staje się zapisem porządku, strukturą, w której pojedyncze elementy nabierają znaczenia dopiero w relacji z całością.
We wcześniejszych działaniach autorka skupiała się na przemijaniu i zaniku formy, inspirując się sentencją Stefana Themersona: „Dziejemy się i kiedyś przestaniemy się dziać.” Budowała obiekty, które poddawała działaniu czasu, rejestrując ich przemianę i montując w formie animacji. Obserwowała, jak zmienia się ślad, i jak w procesie zanikania ujawnia się nie tylko materialność, lecz także duchowa warstwa istnienia. Te doświadczenia doprowadziły ją do przekonania, że moment końca może być początkiem nowego działania. To właśnie granica – proces, który dobiega końca, by coś innego mogło się rozpocząć – stała się dla niej najistotniejsza i stała się punktem wyjścia projektu Układ.
Powielane w bryłach barwnego lodu figury stopniowo roztapiają się we wspólnym naczyniu, przechodząc z jednego stanu w inny – z lodu w wodę – a ich kolory przenikają się i mieszają. Rejestrowany przez kamerę proces odsłania nie tylko przemianę materii, lecz także symboliczny wymiar ludzkiego doświadczenia – wysiłku, który podejmujemy, by przetrwać zmiany i przejść przez kolejne etapy życia. Proces roztapiania staje się obrazem ciągłego ruchu i transformacji.
Miesięcznik „Znak” pisze o SMTG. O naszym wł Miesięcznik „Znak” pisze o SMTG.
O naszym włączaniu się w działania związane 
z dostępnością sztuki wizualnej oraz o tym, jak rozumiemy ideę stowarzyszania się, przeczytacie w najnowszym, grudniowym numerze miesięcznika. Z artykułu Bronki Nowickiej pt. „Mamy nosa do grafiki” dowiecie się też, jak prof. Grzegorz Banaszkiewicz udzielił lekcji grafiki przybyszowi z innej planety (sic). Jeśli jesteście ciekawi rozmowy Profesora z GrafE.T. - czyli lekcji grafiki dla absolutnie każdego - czytajcie „Znak” przy porannej kawie, na dworcu, w tramwaju, w pracowni. 🙂
Prezes i Zarząd Stowarzyszenia Międzynarodowe Tr Prezes i Zarząd Stowarzyszenia Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie oraz Artystka zapraszają na wernisaż wystawy

Układy odczuć | Dominika Surmacz

wernisaż 3 grudnia 2025, godz. 18.00
wystawa czynna 4-16.12.2025
Rynek Główny 29, II piętro
MCSG czynne w dniach:
pon., wt., 10:00-14.30, śr. 10:00-14:00; czw., pt. 10:00-15:00

Układy odczuć to wystawa prezentująca prace powstałe od 2021 roku oraz najnowsze realizacje z 2025 roku. Są to grafiki wykonane w technice druku płaskiego na papierze i tkaninie, a także instalacja artystyczna stworzona z obiektów uformowanych z bawełnianego materiału. Każda z prac stanowi fragment osobistego zapisu wewnętrznych procesów — emocji, reakcji i intuicyjnych impulsów, które towarzyszyły mi w czasie ich tworzenia. Tytułowe odczucia rozumiem jako wielowarstwowe doświadczenia: doznania zmysłowe, a także reakcje i przeżycia emocjonalne. Odczucie może być fizyczne lub psychiczne — bywa krótkim błyskiem intuicji, ale też chwilą wewnętrznego wglądu, momentem napięcia, zachwytu czy ulgi. To ślad, jaki pozostawia w nas kontakt z otoczeniem lub z samym sobą, z naszymi wspomnieniami czy pojawiającymi się w głowie myślami. Prace prezentowane na wystawie tworzą układ różnych odczuć, które pojawiają się w życiu cyklicznie lub nagle, łagodnie albo gwałtownie. Jedne są powtarzalne i znajome, inne burzliwe, przytłaczające, ciężkie. Jeszcze inne — lekkie, ulotne, trwające poza biegiem czasu, niemal zawieszone w czasie i przestrzeni. Razem tworzą mapę wewnętrznych stanów, które — choć subiektywne — myślę, że rezonują uniwersalnie, podobnie w każdym z nas. Układy odczuć to próba uchwycenia emocjonalnej topografii człowieka: wewnętrznych napięć, intuicyjnych reakcji, spokoju, drżeń i momentów zatrzymania.
Zapraszamy na cały film z cyklu Laureaci w Centru Zapraszamy na cały film z cyklu Laureaci w Centrum uwagi, z wystawy Laureatki Grand Prix MTG 2024 - Lihie Gendler Talmor pt. Zaburzenie / Displacement na nasz kanał YouTube - link w bio!
We invite you to watch the full movie from the exhibition of the Grand Prix MTG 2024 laureate — Lihie Gendler Talmor, titled Zaburzenie / Displacement, on our YouTube channel — link in bio! 
@lihietalmor
Prezes i Zarząd Stowarzyszenia Międzynarodowe Tr Prezes i Zarząd Stowarzyszenia Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie oraz Artystka zapraszają na wernisaż wystawy z cyklu Laureaci w Centrum uwagi

Układ | Ewa Jaworska

Laureatka Nagrody Głównej transgrafia 3.0

5 grudnia 2025 (piątek), godz. 18.00

wystawa czynna 8.12.2025-9.01.2026
Galeria Centrum, Rynek Główny 29, II piętro
MCSG czynne w dniach:
pon., wt., 10:00-14.30, śr. 10:00-14:00; czw., pt. 10:00-15:00

Wystawa Układ Ewy Jaworskiej, laureatki Nagrody Głównej konkursu transgrafia 3.0 w ramach Międzynarodowego Triennale Grafiki w Krakowie 2024, jest kontynuacją badań artystki nad procesem przemiany, zaniku i trwania w czasie. Składają się na nią dwie części – animacje dokumentujące proces topnienia barwnych figur lodowych oraz cykl linorytów – poliptyk, złożony z sześciu odrębnych grafik, które dopiero po zestawieniu tworzą pełną całość – kompozycję przypominającą szachownicę z układem postaci w ruchu. Linoryt staje się zapisem porządku, strukturą, w której pojedyncze elementy nabierają znaczenia dopiero w relacji z całością
Obserwuj na Instagramie
Stowarzyszenie Międzynarodowe
Triennale Grafiki w Krakowie
Designed & Developed by Code Supply Co.