Alicja Grobelka Megalopolis — moja optyka świata

promotor:
Akademia Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu
Wydział Grafiki i Sztuki Mediów

biografia

Urodzona w 1994 roku w Świętochłowicach. Ukończyła Grafikę na Akademi Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu w lipcu 2018 roku. Podczas studiów przebywała na wymianie we Francji (Orlean) oraz na rezydencji artystycznej w University of Tennessee w Knoxville / USA, gdzie odbyła się jej wystawa indywidualna. Zajmuje się grafiką artystyczną w technikach intaglio (tworzy głównie w akwatincie). Interesuje się również  ilustracją oraz grafiką edytorską. 

 Ważniejsze wystawy:

2019:

– NEW PRINT 2019 / WINTER, 17.01 – 23.03 2019 – wystawa zbiorowa grafiki artystycznej w IPCNY, Nowy Jork, Stany Zjednoczone

2018:
– zbiorowa wystawia pokonkursowa Konfrontacje Sztuki 2018, Galeria Test, Warszawa

– udział w konferencji z grafiki artystycznej IMPACT 10 w Santander w Hiszpanii

– wystawa zbiorowa w Universidad de Cantabria oraz wystawa pokonkursowa I Mini Print Biennale – Santander Lighthouse.

– ogólnopolska zbiorowa wystawa malarstwa, rysunku i grafiki Wyższych Szkół Artystycznych – Mikstury Kultury – NFM i Galeria MD_S, Wrocław

– zbiorowa polsko-greckia wystawa grafiki artystycznej pt. Similarities in difference w Cultural Center of Kalamata

– wystawa pokonkursowa TUTAJ – wyróżnienie za grafikę „Orleans” organizowany przez Galerię Sztuki Współczesnej Miejsce dla Sztuki MD_S we Wrocławiu

– zbiorowa wystawa – II Przegląd Sztuki Współczesnej Nowa Awangarda w galerii Szyb Wilsona w Katowicach 

2017:

– zbiorowa międzynarodowa studencka wystawa w Chinach w ramach 4th Xi’an International Printmaking Workshop (XPIW) 

– indywidualna wystawa grafiki artystycznej Elusive Events towarzyszącą rezydencji artystycznej na Univercity of Tennessee w Knoxville, USA   

2015:

– międzynarodowa wystawa studenckiej grafiki warsztatowej Printmaking Spring 2015 w Słowenii w Mariborze; a następnie w Sarajewie

Cykl grafik powstał dzięki podróżom i zmianie sposobu postrzegania swojego najbliższego otoczenia – miasta, kraju. To fizycznie nieistniejące megalopolis moich przeżyć, wrażeń i interpretacji. Nieustające poszukiwanie dialogu pomiędzy postrzeganiem a odbiorem, grafiką a papierem, przestrzenią a spłaszczeniem, budynkiem a miastem. Wykonane techniką akwatinty grafiki są częścią miast, fragmentem ich konstrukcji czy fasady, z którą w jakimś stopniu ja też się utożsamiam. Budowanie obrazu siebie samej i miasta w tym spojrzeniu jest dla mnie niemal tożsame.